Thursday, May 9, 2013

Juruukur Bahan (Quantity Surveyor)

Ramai orng selalu tanya, saya kerja apa??

so mcm conpius nak jawab bahasa melayu ke english..

sbbnya ramai x tau Jurukurbahan tu ape??(siap ade yg dengar kumbahan?Gubahan? ceiitttt)

yg diaorng tau arkitek,engineer..

bila ckp QS ..semua pun mcm melopong je...hihi

pastu nak memudahkan saya ckp saya kerja kira kuantiti batu,simen, pasir utk buat bangunan..

barulah dieorang semua mcm OOOOOOO....(phew..lega dpt memahamkan orng)

saya kerja dengan konsultan...so kena jaga projek...jaga kewangan untuk projek itu...pergi meeting sana-sini..tp best sbb saya bebas..hihi..






 pictures above tells everything...huhu...

nota kaki : i love my job..walaupun sometimes rasa nak tarik rambut sbb banyak sgt keja....


1 comment:

  1. Tkotnye nk apply qs..rse mcm nk lari bidang..-___-

    ReplyDelete