Tuesday, October 30, 2012

Monday, October 29, 2012

sesi photoshoot MRQS

layankan jer bila ade sesi amik gamabar pun boleh...

Alkisahnyer, sorang budak opis mahu amik hantar jubah konvo..pastu bos ak dpt tau..terus kitaorng disuruh bergambar bersama...yelah bos aku kan sder studio gambr..so ..marilah kite bergambr..
gmbar akn di update later..huhu
apepun meh kita layan gambar dulu2..

power fuff girl and boy MRQS..

yg budak lelaki tu ade cmpur bdk praktikal..maka ramaila kaum adamnyer...

nota kaki: bile nak ade budak praktikal lagi ni..opis ni rasa kosong3x....

marilah menggemukkkan diri~

makan untuk hidup atau hidup untuk makan...?
huhu..aku sgt suker makan...suka cri tmpat makan..maka mari kita layankan gambar makanan2 ini..huhu














 terliur??huhuhu....not  good ika...

p/s: bila cuti lama...jalan nak pergi kerja pun boleh lupa....apekah?....

Tuesday, October 23, 2012

u give love a bad name~

apekah tajuk lagu itu..tersuka plak tgk the voice...tajuk xde kena mngena dgn pos terbaru
love3x....tgk citer adam dan hawa..adam sgt comel mlm semalam..siap nyanyi kat ain lagu justin bieber..
u know i love u..
u know i care..
huhu...blushing..smbil tgk tv..




tada....makanan diatas dibuat semasa tgh hujan..dan terasa lapar...maka terjadila...enchiladas..xsilap nama dia mcm itula...huhuhu...


nota kaki: balik kg...x sabar nak sambut raya.ayah mesti sibuk jual ayam kg..maklumlah..raya kan....huhu..ayam kt kg..nantikan kepulangan ku ni...



Friday, October 19, 2012

maaf jika aku x sempurna

semalam bila borak2 kosong dgn kwn tiba2 dia bertanya soalan ini

k :    ika, orng selalu ckp kita ni memilih sgt,sbb tu xkawin lagikan..
aku: ye ea..memilih ke kita ni?
k:   tapi bukan kita selalu ckp ke, mana ade..x memilih pun..cma belum jumpa yang sesuai..kan...
      tapi kalau dipikirkan..mmg sbnarnya kita memilih pun...kita xterima orng itu seadanya
aku : terdiam sambil berpikir...
k:      yelah,bila kita kawan dgn orng tu..nampak yg xkena dimata sikit..terus reject..kita xboleh jadi 
         seperti org2 lain yang akan cuba terima kekurangan orng itu...
aku : diam lagi sambil buat muka yang setuju..
k:      tpayah nak buat muka setuju sgtla...hahahaha
aku:  betulla tu, kita ni mmg memilih..hahhaha,padahal kita ni bukan sempurna sgt..tapi tulah..@#@####
k:      bila agaknya kita xpayah nak memilh sangat ea..
aku:  bila kita da jumpa yg sesuailah...hahahhaha
 conclusion.....perlu memilih atau tidak...aku xde jawapannya
nota kaki : speeclesss,wordless,

busy or hectic day

minggu yg bz....
adoiainyepun....bz kesana cni..mtg...bla2...mtg lagi..
sampai satu thp rasa nak......@#@#..
hahahaha..
apekah yang ko merepek ni ikaku..
raya haji dah nak dekat...bila tgk siaran langsung dari mekah...terus rasa rindu nak pegi sana lagi...
ooooooooooooo rindunya...





saya nak buat umrah lagi...seterusnya haji...

apepun....the best feeling ever....alhamdullillah..sbb dah sampai sana...


nota kaki-sudah menerima ketentuan pergi itu...apepun jadi ttp sahabat selamanya

Monday, October 15, 2012

dilema

kalau rasa nak pergi sgt pergilah...
malas rasanya utk bercakap lagi..

Friday, October 12, 2012

aku punya kerja

aku punya kerja
panjat2 bangunan
yang penting safety first...
sbb tu kna pakai kasut MCD..










ok..cukup2la gambar tu..kang muntah kuning plak..hewhew...


Tuesday, October 9, 2012

pantun hari rabu

Pen merah pen biru...
u marah i love u...
pen biru habis dakwat....
i rindu u sangat2...
pen hitam sebagai ganti
i cinta u sampai mati





nota kaki: esok kna pergi mersing hoi.....mandi laut....keropok lekor...here i come...



Monday, October 8, 2012

lama sungguh kenangan itu~

tadi masa tgh buat surat, tiba2 teringat kenangan lama
teringat masa belajar dulu bercita2 nak buka company sendiri,,,
 NAZIKA QS Consultant...
muhahahaha..rase nak muntah hijau..
lepastu trus call bespren masa belajar,
citer pasal itu...

aku: wei, ingat lagi x nama nazika sdn bhd...muhahaha
bespren: ingat x ingat la...nape?ko nak buka syarikat ker...muhahaha
aku:hahahha..agak2 kalau buka syarikat guna nama tu,proper x..?
bespren: bongok..xpayah...nanti kalau jumper dia balik,mesti dia ingat ko still terhegeh2 kat die..
aku..betul gak kan...adoi..abis raser2 nak bagi namer ape...

kamu semua ade idea x????

nota kaki: tengah berangan2 nak bercuti ke beijing...dimana mahu ku cari ganti eh duit...



Sunday, October 7, 2012

ayat power x hengat...



Untuk Bacaan di masa senggang...
1. Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke bawah
2. Tak lapuk dek hujan, tak lekang macam rambutan
3. Tiada rotan, pelempang berguna juga
4. Biar lambat asalkan tak cepat
5. Biar putih tulang, jangan kuning gigi
6. Di mana ada gula di situ adalah gula-gula
7. Kalah jadi abu, menang jadi arang, seri jadi abu bakar
8. Carik-carik bulu ayam, lama-lama jadi shuttlecock
9. Secupak takkan jadi 18 cupak
10. Gajah mati meninggalkan gading, udang harimau mati
meninggalkankulit, manusia mati meninggal dunia
11. Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula makanan di
dalam mulut.
12. Harapkan pagar, pagar tidak boleh diharap
13. Alang-alang mandi biar guna sabun
14. Berapa berat mata memandang, berat lagi seguni beras
15. Cubit paha kanan, paha kiri tak rasa apa-apa pun
16. Diam-diam ubi berisi, diam-diam orang... . bisu
17. Hidup segan mati di tanam
18. Ikut hati mati, ikut rasa merasa
19. Lembu punya susu cap teko dapat nama
20. Sehari selambar benang lama-lama benang habis
21. Jika kail panjang sejengkal, beli le yang panjang sikit kalau
nak ngail di laut. (beli la pukat tunda lagi baik)
22. Hendak seribu daya, tak hendak tak apa
23. Membujur lalu melintang pukang
24. Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri,
lebih baik hari tak hujan
25. Sebab pulut santan binasa, sebab mulut habis pulut
26. Kecil-kecil cili padi, kecil lagi biji cili
27. Kalau sudi katakan sudi, kalau tak sudi boleh blah!!

nota kaki...ade arkitek ajak main paintball..best ke x ek?org kata nanti badan sakit2...adoi...mahu mencuba atau tidak

Gemuk kesayanganku

Gemuk yang comel
Gemuk yang manja
Gemuk yang malas
 inilah gemuk saya





nota kaki:xpernah suka kucing sampailah gemuk dtg...tp still x berani pegang...org kata jgn benci sgt..nanti suker...???

Friday, October 5, 2012

Dandelion atau lalang


kau bagai bunga dandelion
hanya sekejap saja kau singgah
kemudian kau pergi 

kau bagai lalang
yang hanya mengikut tiupan angin
tidak tetap pada yang satu...

nota kaki: layan lagu stacy pelangi senja...wahai sang pelangi indah...muncul seketika..sayang tak kulihat..kini tiada...tidak mampu ku kembali...mengulangi masa...

Wednesday, October 3, 2012

Dejavu~

Pernah x kita rasa rindu bangat kat seseorang,sampai tersebut2 nama orng tu..then...tadaaaaa....handset berbunyi2...n orng yg kita rindu tu call kite....OOOOO SUWEETNYA rasa....

rasa x percaya?
rasa diawang-awangan?
apakah?

pastu boleh pulak berlakon tgh tidokan...mamai2 jwb call....hukhuk...
nota kaki-dalam dunia ni ada kalau seseornag tu tengah senyum sorang2 maksudnya orng itu gila atau orng itu tgh mabuk cinta..eh,bukan orng gila dgn org mabuk cinta adalah sama ker???????/lu pikirla sendiri.....hehehehe


Monday, October 1, 2012

asal busy je weekend~

weekend yg busy..papepun layan gambar dulu



yg penting ade gambar abg jamal ...kuikui..

tahniah utk deskmate saya..seeemoga bahagia hingga hujung nyawa...


nota kaki: mengapa kau x setia dalam percintaan..sayang semuanya sudah terlambat...hahaha..sapekah tahu lagu ini...