Wednesday, August 26, 2009

betulke?

orang selalu ckp klau kite syang or suker seseorng,kite mesti luahkan...
klau x takut nanti orng yg kiter suker tu terlepas kt tgn orng lain...
betulke???????
jawapan yg pasti ak pun x tau...mungkin betul atau mungkin x betul..
ak pernah suker seseorng
ak juga pernah syg seseorng...
tp orng tu tetap terlepas kat tgn orng lain....cmne tu ek????
aduyai...ika2....
people always say love is beautiful,
but why it always hurt me so much?????(jiwang jap...jgn mare)

ari ni masuk hari yg keenam umat islam berpuasa...
bila ak pikir balik,puasa ni memang menyatukan kiter semua...
yela,mcm kat umah ak...sebelum ni mana semuar orng makn sama2..
bila bulan ramadhan je,semua baru kumpul sama2...makan sama2...sahur pun sama2...
sgt interesting n sweet...(ak suker sgt)

hmmm,esok maybe ak balik kg...
sbb my sis ajak balik,naik kereta...
kwn2 adik ak pun ramai yg nak ajak balik..
so ak pun terpaksa membalikkan diri ku ke kg....(huhuhuhu,terpaksa ke????padahal suker ja..)

emmmm,ok...sampai berjumpa lagi..(sopan x ayat ak....kihkihkih...)

p/s:wish to berbuka puasa with cinta matiku(nazrul...dlm mimpi pun jadila)...

Thursday, August 20, 2009

goood news n bad news...

assalamualaikum...
bulan ramadan dtg lagi....
ak bersyukur keran ak masih bernafas di muka bumi ini untk menyambut bulan ramadhan sekali lagi....
tp ak serdih...sbb ak raser ak xakan balik kg utk menyambut blan puasa di rumah...xpelah ika(pujuk hatiku supaya bersabar)sob..sob....
sbbnyer kelas ganti di buat pada ari jumaat minggu ni...pagi dan petang pulak tu....
aduyai....
the good news...trikh antar thesis diextendkan selama seminggu....kiranyer tarikh antar yg baru ialah 8.9.2009.....
sehari sbelum my birthday....9.9.09...
birthday??????ak sudah tua....
xmaula citer....
selamat berpuasa kpda semuar yg sudi membaca blog aku
semoga puasa kamu semua ckup sebulan.....

Monday, August 17, 2009

saidina ali bin abi talib




ari sabtu ari tu,ak jalan2 g pkns....


pas2 ternampak kedai buku...


dlm tu byk gile novel ttng pahlawan islam..


entah nape ak sgt tertarik dgn novel 2....(cover dier cantik kot)


so ak teringat lecturer ak citer pasal saidina ali


die kater nape saidinal ali digelar karamuallah...


sebabnyer die x pernah menyembah berhala....


sbb dari kecik dia dah duduk dgn nabi muhammad s.a.w....


so ak pun beli buku tu...


bestla gak...(walaupun x mcm novel cinta)


sbb novel cinta ak boleh abeskan baca dlm maser sehari...


tapi buku ni x blh plak...(slow2 la...)


tp okla...sekurang-kurangnyer aku dpt mengetahui dgn lebih lanjut tentang saidina ali..

the conclusion is interesting n sweet...

Friday, August 14, 2009

h1n1...

semalam....
ijat demam...
sebelum tu sorang lagi rumate ak pun demam...
ishhhhh... risau plak ak...
skrng kan musim H1n1....
semalam kt tv ader ceramah pasal h1n1....
doktor to cakap,kite kena back to basic in islam....
dalam islam,kite kena ckp alhamdulillah bila bersin...
dan orng yg mendengarnye kena la jawab balik ya harmukallah...
bila dipikirkan....
betul gak kata doktor tu...
manusia muda lupa(mcm kata dr M)
kepada kwn2...
jaga kesihatan kita
bnyakkan makan buah
minum susu
biar jadi cergas dan kuat.....

Thursday, August 13, 2009

SETEM

semuer kerana sekeping setem yg bernilai ribuan ringgit...
huhuhuhuhu...tajuk die mmg xbest..
tp citer die mmg best...
ak baru pas tgk citer setem...(ko suker mkan ikan)
mmg kelakar giler nak mampos(sori bhasa kureng sopan sedikit)
nak je ak gelak terguling2 kt pnggung wyg tu..(nanti malu plak kwn aku)
mmg lawak la citer tu...cerite aksi yg penuh komedi...
dala pelakon die best2....yg plng kelakar..sathia...
mula2 niat mmg nak tgk citer g.i joe....
tp xde plak kul 8.30 mlm
tu yg ak tgk citer setem
tapi mmg berbaloi la...
hilang tension tgk citer tu...

p/s:pegilah tgk citer setem...pasti anda akan tertawa berguling2....(mcm saye)

Wednesday, August 12, 2009

apa yg ader dlm fikiran sayer tika ini...

hmmm bnyak sebenarnyer yg ak tgh pk sekarang ni...
1) Nak betulkan lampu motor depan ak...
2) nak pegi cari case study
3) ak sgt lapar dan dlm peti sejuk xder makanan ape2
4) nak belajar interim payment dgn aimi
5) nak tgk wayang G.I JOE
6)rindu dgn adenin...sbb semalam kakak ak msg,adenin da pndai guling2x n klau naik baby walker reverse je pandai(hahahahaha,xsbar nak tgk dier...)
7) ak tgh berpikir pasal semalam gak sbb satu taman kat rumah
ak bergelap..dari pukul 12mlm-2pg...(cisss...ak br bersemangat nak siapkan thesis...terus pudar semangatku),

itu sahajalah yg ader dlm fikiran aku tika ini....(mcm sopan je ayt aku ni ek)

Tuesday, August 11, 2009

cari jodoh...hahahaha

ola,assalamualaikum,comostas????
sory eh sbb ak lama suda x update blog ak....
i'm sorry kash...huhuhuhu....aku tau ko rindukan aku membebel dlm blog ni...(pasal nazrulla)
ak tgh lagu indon yg kelakar mase taip blog ni(tajuk nye 'cari jodoh') hahahahahah
mentang2 single...tapi lagu ni mmg kelakar..siap ader musim rambutan ke musim durian...xlaku2 gak...hahahah(aku sedih ok)
minngu lpas ak balik kg lag(semua kerna thesis)
dan jumper manusia ygkerek(no manners sungguh)
xpelah ika(pujuk hati supaya bersabar)
minggu ni ak xbalikla..ak mesti bersemangat siapkan thesis....(sbb en nazir kata aku punyer thesis ok)punyerla gembire smpai menari lpas keluar bilik en nazir....
ape lagi ek ak nak membebel...
ooooo,ari tu pidot (my fren) kasi lagu 'suara ku berharap'(ak suka)hahahahahah
pastu my rumate kasi lagu 'kembali pulang'(ak suka gak)
mmg minggu ni orng asik kasi lagu kat aku je....(bagus2x)
okla..
p/s: korang cari tau lagu 'cari jodoh'(besh)