Sunday, July 19, 2009

carefour.....











ari jumaat ari tu ak blik kg...




smpai kg lbh krang dlm kul 10.30 mlm...




sgt penat...




pas2 esoknyer...pagi2 lagi ak da bgn...




sbb x sbar nk berborak dgn mak aku,ayah ak n anak sedara aku...




pas2...dlm kul 11 pagi...ak pun bersiap2 utk keluar dgn mak aku...




tmpat pertama yg dituju adalah tmpt kitar semula...




mak aku subuk nak menjual tin2 susu dgn surt khbr yg ade kt umah..




dpt la duit rm 2.50..jdilah....huhuhuh




pas2 kiteorng pun peg la carefour..(mcm shah alam xde carefour je ek)




smpai2...ak terus nmpak sehelai tudung yg cntik..warna aper?????




jeng3x..mestila warna purple:p huhuhuhu




rm 8 je....




pas2 ak pun pgla mencari GYM ball..(ala bola utk senaman kt umah tu)mak aku tanyer?nak wat pe beli bola 2..ak ckp utk senaman kt rmh...biar mama jadi lbh kurus....huhuhuhu




cntik je bola 2 dari gmbr kt luar kotak( pink colour ma...sgt sweet)




lpas2 da selesai semua tu..kmi berdua pun pegila kt tmpat menjual ikan...(mak aku sibuk nak beli ikan salmon....aish...ikutkan jela..)




maser ni la aku hangin satu badan...nak tau citer nyer...mcm gini








mak aku: ni ikan salmon masak ape sedap?




pnjual ikan : entah...goreng kot...ikan ni dari Jepun tau x...syer x pernah mkn




mak aku : kukus sedap x?tolong amikkan 3 keping..




penjual ikan : nanti sekejap..(dier wat layan x layan je mak aku tu..geram betul ak...)




aku: ma,amik je plastik..masukkan 3 kpng...pas2 kasi dier tmbng...




mak aku: ok...nah encik...toling tmbngkan..




penjual ikan:ikan ni mahal tau..sekilo rm 29..ni tak boleh kurang...ikut harga carefour(smbil memandang dengan perasaan kerek)




Aku:eh,saya taula..yg awak ni kerek sgt kenape?ingat mak sayer xde duit ke nak byr?




mak aku:a'ah...kerek sgt naper?




penjual ikan:hanyer diam smbil memandang kami berdua..(tau takut)




aku:geram sungguh,,baru jual ikan da nak kerek dgn customer...(ak bkn nak mnghina penjual ikan..tp penjual ikan tu yg sungguh kurng ajar..xblh dibiarkn)








pas2 ak pun blah dari tmpt ikan tu...sakit sungguh atiku...




pas penat mmbli belah...mak ak sibuk nak minum kt RENGIT Coffee...




ak pun ikut jela....




adelah sikit 2 gmbr kt rengit coffee ni...




muker ak xde sbb ak mls nk amik gmbr...








No comments:

Post a Comment