Thursday, October 15, 2015

OCTOBER 2015

Aku menulis lagi...

Terasa tergagap pula nak menulis lagi...lama sungguh x menulis...

sepanjang senyap  ,boleh di ringkaskan

1) aku dah berhenti kerja di MRQS selepas 5 tahun ak kerja , April 2014 ak resign

2) aku kembali kerja balik di MRQS JUN 2015

3) ak masih sendiri..tp aku bahagia..alhamdullilah..bahagia itu subjektif...





kill me heal me


Saturday, September 21, 2013

nasihat untuk diri sendiri

ayat ni aku baca dari sebuah blog,
maka aku share kan disini

Untuk yang sedang bersedih
Beramalah kerana Allah, agar peluhmu tidak sia-sia. Jangan kau hentikan amalmu kerana banjir airmata kecewa yang menghalang jalanmu. Sesungguhnya Allah tidak pernah luput hitungannya. Dia akan meninggikan setiap hamba yang jatuh bangun menyempurnakan pengabdian padaNya.
Wahai jiwa yang sedang layu…
Panjangkanlah sujudmu di malam-malam sunyi. Agar kau tahu bahawa keindahan tetap bersemayam di hati orang-orang yang mendapati cinta Illahi. Dan menangislah sepuasnya… ketika hanya ada kau dan Dia. Adukan sahaja segala resahmu. Sebab dialah yang memiliki jawapannya. 

Wahai jiwa yang sedang dirundung gelisah…
Jangan pernah berhenti mendengarnya bertutur. Walau ceritanya merobek-robek harapan yang sedang kau tumbuhkan. Kadangkala manusia tidak mengenal dirinya sendiri bukan? Dengarlah nasihat seorang bijak, tentang seseorang yang sedang mencari kebahagiaan. Kebahagiaan hanya akan diperoleh dengan banyak memberi.
Untukmu yang sedang luka..
Jangan pernah engkau hentikan lantunan ayat-ayat cinta. Sekalipun suaranya tenggelam tertelan riuh desakan air mata. Kau tidak akan pernah tahu siapa yang akan terubat dengan lantunanmu. Maka teruskanlah nyanyian sucimu.
Hai pemilik hati yang patah..
“…yang kau sayang selalu sahaja menerbitkan kesedihan hatimu..” Percayalah bahawa cinta dapat ditumbuhkan dimana saja. Jika hati diumpamakan pintu, adalah wajar jika kita mengetuk pintu yang salah. Insya Allah, Kau yang akan menemukan pintumu. Mintakan pada Dia yang Menebar Cinta!
Kawanku yang dicintai Allah..
Hidup ini hanyalah permainan yang harus kita mainkan dengan sungguh-sungguh. Maka, tiada gunanya berlama-lama dalam duka. Duka yang bertahun hanya akan membuatmu buta akan banyak kebahagiaan yang disajikan Allah padamu. Duka yang kau genggam akan membuatkan mu jauh dari rasa syukur.
Ini untukmu yang sedang bersedih
Dalam rangka menasihati diri sendiri…


Tuesday, July 16, 2013

Cerita hari sabtu dan ahad

cerita 1(marila kita membuat begedil daging)
Bahan 2nya
daging kisar
kentang(dipotong &digoreng)
lada putih(ditumbuk)
daun sup(dipotong kecik2)
bawang merah (setengah digoreng setengah ditumbuk)
gambar x lengkap sebab tangan kotor,xsempat nak amik gambar...
senangkan baca bahan2 die..buatnya pun senang bangat...

 kentang ni makcik depan rumah bagi sebb die keja kedai karipap,sebab tu rupanya seperti inti karipap,hihi






 maka terjadilah begedil daging yg comel2 mcm tuannya....(sila jgn muntah hijau)
 Cerita 2 (roti kayu manis)
 Bahan2x nya
 Tepung
susu
gula perang
butter
maka terjadilah roti kat bawah ini (sbb terpengaruh baca blog salam 2 benua)







cerita 3 (Karipap)
Bahan 2x...malas nak citer boleh ..

layan gambar je aci x..






karipap ini juga comel seperti tuannya..hihi...
bulan puasa citer pasal makanan..bagus ika..gud job...hihi.. (Jgn terliur ea)

nota kaki :Tgh gila lagu rindu setengah mati & pink just give me a reason...mode jiwang karat

Monday, July 15, 2013

Disaat itu

Disaat kesibukkan itu aku rasa mcm nak berhenti kerja
Disaat kesedihan itu aku rasa mcm nak berhenti kerja
Disaat waktu terus berjalan aku rasa kosong3x (smbil nyanyi lagu najwa latip)
Disaat aku terpandangnya aku rasa mcm nak berhenti kerja
Disaat mak aku membebel2 pasal gaji aku rasa mcm nak berhenti kerja
Disaat aku keseorangan di ofis aku rasa mcm nak berhenti kerja
Disaat segala - galanya berlaku aku REDHA



nota kaki - kerja yg banyak2 sgt .....

Thursday, July 11, 2013

sepi siapa


Aku menyedari telah jatuh cinta
Tapi aku tak bisa mengungkapkan
Terasa bahagiaku mencintaimu
Walaupun kau belum mencintaiku
Aku di sini kan selalu menunggu
Yang selalu ada di setiap waktumu
Selalu menanti jawapanmu
Untuk cinta yang terakhir

Semakin ku bisa untuk menyayangi
Semakin ku bisa untuk mengerti
Tak akan pernah hilang rasaku
Cinta yang membawa dalam hatiku
Bagai mata yang tak terpejam
Aku tetap menantimu
Aku di sini kan selalu menunggu
Yang selalu ada di setiap waktumu
Selalu menanti jawapanmu
Untuk cintamu
Tak akan pernah hilang rasaku
Cinta yang membawa dalam hatiku
Bagai mata yang tak terpejam
Aku tetap menantimu
Aku kan tetap menantimu




Wednesday, July 3, 2013

makan oiiii

Letak gambar makanan je aci x ...(ko ingt ni instagram ke)

 Donut ni breakfast kt kursus minggu lepas (gebu x kita)hihi


Tahu bakar yang ohhhsemmmm

 Ni masak sendiri ok..saalmon +mash potatoes+brocolly & baby carrot...

 mkan kat seven spice chinese fried rice seafood katanya (org belanja)

 satey ayam oiiii...hihi...


nota kaki: sibuk tender..pengsannnn...